V prodejně lze platit hotově a kartou, to platí také pro dobírku. 5.7. (út) a 6.7. (st) je zavřeno - státní svátek, v tyto dny neodesíláme zboží a ani neprodáváme v prodejně.

Stěrače stírají!

Co všechno musí za svůj život takový stěrač zvládnout? Jsou to jen tyčky s gumičkou poháněné elektromotorkem?

Člověk se často nezaměří na takové detaily, jakými se třeba stěrače můžou zdát. Jakmile však začnou skřípat, drhnout nebo dokonce přestanou fungovat, hned o nich víme. A představte si, jejich vznik má na svědomí žena.

Za vším hledejte ženu

Mary Anderson jela tramvají v zimě roku 1903 ulicemi New Yorku a všimla si, jak řidič musel vystrčit z tramvaje hlavu, protože přes přimrzávající kapky neviděl na silnici. To ji inspirovalo k vytvoření stěračů. Tenhle vynález posunul celý svět na kolech o velký krok kupředu.

Návrh bez názvu (2)

Obrázek popisuje patentovaný vynález Mary - gumová lišta na páce cyklickým pohybem stírá okno.

Zprvu si řidiči stěrače ovládali sami páčkou u čelního skla. Pak ale přišel v roce 1939 William M. Folbeth se vzduchovým motorem, který byl v budoucnu nahrazen elektromotorem. 

Za cyklovač je zodpovědný Robert Kearnes, kterému na jeho vlastní svatbě nepřetržité stírání skel vmetlo do oka kus korku. Tento vynález si nechal patentovat v roce 1962.

Návrh bez názvu (1)

Další obrovský pokrok a ulehčení života přišlo až v roce 1995, a to kompletně automatické ovládání stěračů s dešťovým senzorem.

Jedna páčka

Jak už to tak u všech dnešních vylepšováků bývá, jejich historie může být úsměvná. Abyste si v dobách dávných zapli nepřetržité stírání předního okna, museli jste v různých autech hledat to správné tlačítko, kterým se stěrače spínali. Vše se sjednotilo díky multifunkčním páčkám pod volantem. Tam máme i dnes cyklovač nebo nastavení a spuštění intenzity stěračů.

Kolikrát vám zůstal v ruce?

Pamatujete doby, kdy vám při čištění zůstal stěrač v ruce? Dneska patří sofistikovanost konstrukce stěrače k jednomu ze znaků, jak si automobilka s autem vyhrála nebo jak moc na něm šetřila. Aby stěrač něco vydržel, je jeho rameno většinou kovové a gumová lišta je v plastovém pouzdru. 

Zajímavost na závěr

Víte, proč sedany obvykle nemají zadní stěrač? Díky aerodynamice ve vyšší rychlosti ze skla voda odteče a vzdušný vír, který může za ušpinění okna, se tvoří až za kufrem. A okno tak zůstane čisté. A další skupinou tvoří sportovní auta. Koho by zajímala situace vzadu, když jste na silnici beztak nejrychlejší…

Zdroj: Garáž.cz

Vyzkoušejte své stěrače s ostřikovačem od nás: Letní směs do ostřikovačů nebo Zimní směs do ostřikovačů

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení