Koronavirus - od 14.3. výdejní místo otevřeno, také odesíláme přepravní službou. Vyzvednutí objednávky osobně je v omezeném režimu, pouze mezi vstupními dveřmi, nemůžete být vpuštění do prodejny.

Svodidla

Bezpečnost na silnici především!

Jedním ze základních bezpečnostních prvků, který na silnici běžně potkáváme, jsou svodidla. Mají za úkol zachytit vozidlo, nad kterým řidič ztratí kontrolu, a zabránit tím škodě nebo nárazu. To asi všichni víme.

Kde se ale vzala?
Svodidla svodnicového typu NH4, která jsou nejpoužívanějšími dodnes, se objevila začátkem 70. let, kdy se začala budovat dálniční síť. Vyvinula je Nová huť Klementa Gottwalda. Zajímavé je, že dodnes je největším výrobcem trasových svodidel v ČR pod názvem Liberty Ostrava.

 Návrh bez názvu (62)

Svodidla jsou různě profilovaným plechem o tloušťce 2,5 - 4 mm v závislosti na úrovni zadržení, tedy jak velké auto je svodidlo schopné zachytit. Podle mluvčího ŘSD je jich zhruba 3000 km podél dálnic a další desítky tisíc km na ostatních silnicích. Celkem je v ČR přes 55 000 km dálnic a silnic první, druhé a třetí třídy.

Nejvíce svodidel pochází přímo od našich, českých výrobců. Dalšími významnými producenty jsou Itálie, Nizozemí, Francie a  Německo.


Návrh bez názvu (60)


Co se děje před jejích osazením?

Před použitím konkrétních typů svodidel je třeba u nich provést nárazový test. Podle Liberty Ostrava, probíhají tyto testy většinou v rychlosti 65 - 110 km/h v úhlu nárazu 8 - 20 stupňů. 

Svodidlo musí vydržet náraz lehkým, ale i těžkým vozidlem a to tak, aby jeho případný odraz neohrozil řidiče. Za posledních 15 let provedla huť 40 bariérových zkoušek, ke kterým bylo zapotřebí 80 nárazů. Každá taková zkouška vyjde na zhruba 5 milionů Kč.

 Návrh bez názvu (61)

Zdroj: Aktualne.cz

Nezapomeňte si do auta přibalit vlečné lano, nikdy nevíte, kdy se může hodit: https://www.autobaterie-jinocany.cz/novinky/vlecne-autolano/ 

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.