Přivezte nám do Jinočan staré autobaterie, zaplatíme 15,50 Kč/ kg.

Novinky

Konec velkého techničáku

Konec velkého techničáku

Od letošního ledna skončilo vydávání nových velkých technických průkazů. Nahrazuje jej tzv. malý techničák, nebo-li osvědčení o registraci vozidla. Veškeré potřebné informace jsou dostupné také online přes Portál občana. 

portal obcana1

Co je pro řidiče jinak?

  • stačí vám 1 doklad osvědčení o registraci vozidla
  • informace najdete online přes Portál občana
  • změny týkající se vašeho auta (např. STK) se nově zapisuje pouze do digitálního registru vozidel

Co dělat se starým velkým TP?

  • stávající velké technické průkazy jsou dále v platnosti, není potřeba je vyměňovat za nový
  • při prodeji auta se bude nový majitel držitelem pouze osvědčení o registraci vozidla

Slibované výhody

  • řidiče čeká méně papírování
  • zjednodušení administrativy díky zavedení digitálního registru
  • dostupnost informací online = lepší dostupnost

Odpovědi na nejčastější dotazy ohledně novinek najdete na Ministerstvu dopravy

Letak-1

Zdroj: www.mdcr.cz 

 



Maximální rychlost

Nejčastější příčinou dopravních nehod
je nepřiměřená rychlost. Dlouhodobý problém s tragickými následky.
 

Často žijeme v přesvědčení,
že překročení maximální povolené rychlosti je jediným faktorem. Kromě stanovených rychlostních limitů jsou ale stanovena i obecná pravidla upravující rychlost jízdy. Zejména svým schopnostem, povětrnostním podmínkám, vlastnostem auta, případně nákladu a v neposlední řadě předvídatelným okolnostem.

 

EU
se rozhodla promluvit do této statistiky svým nařízením. Všechna auta uvedená na trh v červenci 2022 budou muset být vybavena podpůrným asistenčním systémem pro omezení rychlosti, tz. ISA systém (Ingelligent Speed Assistance). Cílem je zajištění vyšší bezpečnosti na silnicích.

Fungování
systému ISA v autě funguje na několika úrovních, rozhodnutí použití je na automobilkách.

Na té první Vás musí systém varovat při překročení povolené rychlosti na dané silnici nebo jejím úseku. Údaje o rychlosti získává čtením dopravních značek nebo pomocí dat z GPS.

Druhá varianta Vám navíc jako upozornění po pípnutí spustí vibraci do volantu.

Další varianty už Vás nebudou pouze obtěžovat, ale aktivně zasáhnou do řízení. Donutí Vás zpomalit aktivním tlakem na pedál plynu zpět k řidiči nebo auto dokonce samo zpomalí na danou rychlost. V obou případech se systém chová podobně jako adaptivní tempomat, takže tzv. prošlápnutím pedálu plynu účinky systému potlačíte.

Vypnutí
celého systému bude možné vzhledem k tomu, že ani jedna z technologií rozpoznávání dopravních značek nefunguje na 100 %. Ať už kvůli špatnému značení, zhoršení viditelnosti nebo povětrnostních podmínek.

Pamatovat
si Vaše auto bude všechna překročení maximální povolené rychlosti. Otázkou zůstává, jak se s těmito daty bude v budoucnu pracovat…

Zdroj: Garáž, Policie ČR, Dopravní právo

Nant de Drance

Ve Švýcarsku

byla zprovozněná obří vodní baterie. Může uložit nejméně 5x větší množství energie než naše přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně. Jedná se o elektřinu odpovídající 400 000 baterií do elektromobilů (počítáno s průměrnou kapacitou baterie 50 kWh).


Díky tomuto gigantu

by měl být snadnější přechod na obnovitelné zdroje. Navíc je systém přečerpávání vody šetrný vůči ekosystému. Nant de Drance se skládá z přečerpávací vodní elektrárny spojující dvě původní nádrže. Využívá uzavřený oběh 6 čerpadlových turbín s proměnlivými otáčkami, které dodávají elektřinu do sítě okamžitě. Snižuje tím i riziko výpadků. Běžné přečerpávací elektrárny s otevřeným průtokem se navíc obvykle staví na říčních systémech, na kterých se musí vybudovat přehrady. Tím následně dochází k ohrožení volně žijících živočichů a poškození ekosystému.

 

Vodní baterie
jsou využívané k uložení přebytečné energie vyrobené z obnovitelných zdrojů. V době nadprodukce je energie přečerpána do horního bazénu a uvolní se k výrobě energie v době vysoké poptávky. Nant de Drance by tak měla díky svému umístění v srdci Evropy hrát významnou roli při stabilizaci energetických sítí Švýcarska a celé Evropy.

 

Samotné umístění
baterie je unikátní - podívejte se https://www.nant-de-drance.ch/en/discover.

Je ukrytá 600 m pod zemí v obří jeskyni o délce dvou fotbalových hřišť. Vybudováno bylo asi 17 km podzemních tunelů. Mezi nádržemi Emosson a Vieux Emosson ve Valais v 2 000 m nad mořem. Dvě nádrže nově pojmou více vody než 6 500 olympijských bazénů.

 

Vysoká nadmořská výška

ovlivnila logistiku stavby, která se neobešla bez komplikací. V úzkých údolích nebylo dost místa k instalaci všech potřebných zařízení, v zimě byla staveniště částečně zavřená kvůli padajícímu sněhu. V období zimy se do projektu stavby zapojil zvláštní tým zkušených horalů, kteří po nasněžení sníh odstřelovali z vrtulníku, aby předešli riziku lavin. Na stavbě se tak pracovalo dlouhých 14 let.

 

Video ze stavby včetně umístění Francisových turbín najdete zde https://www.nant-de-drance.ch/en/construction

 

“Přečerpávací vodní elektrárny nabízejí jedno z nejúčinnějších řešení skladování energie, které je v současnosti k dispozici. Konkrétně Nant de Drance vrací přibližně 80 % odebrané elektřiny zpět do sítě a uchovává přibližně 20 hodin energie v záloze.” říká profesor inženýrství na Australské národní univerzitě Andrew Blakers.

 

Celá Evropa má ambice

stát se prvním klimaticky neutrálním kontinentem. V roce 2020 pocházelo z obnovitelných zdrojů asi pětina celkové energie Evropy. Evropská komise se zavázala do roku 2030 zvýšit podíl zelené energie na 45 %.

 

K dosažení tohoto cíle je zapotřebí nové velkokapacitní úložiště. Podle Evropské asociace pro skladování energie bude Evropa v roce 2030 potřebovat 200 gigawattů skladovacích kapacit, což je 4x více než je v současnosti. Za posledních 10 let přitom do sítí přibylo pouhých 8 gigawattů úložišť.

Přečerpávací vodní elektrárny by tak mohly mít v budoucnu velký význam. Vyrábět by mohly i mimo Evropu. Blakers se svým týmem vytipovali asi 600 000 míst potenciálních lokalit pro systém s uzavřeným okruhem, jako je u Švýcarska. K pokrytí celkové globální potřeby skladování energie by bylo zapotřebí pouhé procento z nich.

 

Zdroj: https://adoc.pub/, Volty.cz, Euro.cz

 

Přeprava zvířat

 

Jezdí s Vámi čtyřnozí miláčci autem?

Pak byste měli dodržet několik zásad, abyste vždy společně do cíle dorazili v pořádku.

Opravdu

Každý čtvrtý řidič přiznal, že jeho zvíře vystrkuje hlavu z okna. Někteří z nich uvedli, že pes dokonce z okna vyskočil nebo vypadl. Spousta lidí také přiznává, že kvůli nedostatečně zabezpečenému zvířeti v autě bourali.

 

 

Představte si,

že při náhlém prudkém brždění se díky přetížení hmotnost zvířete zněkolikanásobí. Už rychlosti 40 km/h se jeho váha zvýší čtyřicetkrát. Je bláhové myslet si, že psa v takové situaci udržíte. Z vašeho miláčka se najednou může stát neovladatelná zbraň, která smete vše, co má v cestě.

Proto by zvíře nemělo být přepravováno na předním sedadle. V případě nárazu by mohlo proletět předním sklem nebo být vážně zraněno airbagem. Podobný problém nastává s nepřipoutaným zvířetem na zadních sedadlech, ze kterého může být po nárazu vymrštěno dopředu.

 

 

Pokuta a týrání zvířat

Při nepřipoutání zvířete v autě můžete vyfasovat od Policie pokutu až 2000 Kč na místě. Jako řidič jste povinen zajistit bezpečnost přepravované osoby nebo zvířete a bezpečnou přepravu nákladu. Navíc tady požadavky udává také předpis na ochranu zvířat proti týrání. Ten dává za povinnost, aby zvíře dostalo během jízdy najíst a napít, aby mu byl ve vhodných okamžicích poskytnut odpočinek a aby bylo k přepravě způsobilé. Zvíře musí mít možnost zaujmout přirozenou polohu a musí být zajištěno dostatečné proudění vzduchu. Máte-li ho v přepravce nebo přepravním kontejneru, podlaha by neměla být kluzká, musí zabránit prosakování výkalů a zvíře nemá být schopné se z bedny samovolně dostat. Zároveň přepravka musí být umístěna tak, aby se nehýbala.

Věřte, že pokuta za porušení zákona o týrání zvířat dosahuje podle závažnosti pochybení až 200 000 Kč, v nejhorším případě může být kvalifikován trestný čin. Veterinární správu na místo dle uvážení volá Policie.

Bezpečnost pro všechny

Podle zákona není určený způsob, jak zvíře správně přepravovat. Z uvedených doporučení, jak ne, však můžeme vytušit, že je lepší zvíře v autě zajistit než následně litovat, že jsme to neudělali.

 

 

Malé zvíře

Majitelé malých psích plemen nebo koček a drobných zvířat mohou použít k tomu určené přepravky, které je vhodné umístit do kufru a zajistit ji proti pohybu. Tady vás zvíře nebude rušit vůbec. Velikost přepravky by měla být taková, aby si zvíře mohlo lehnout.

 

 

Středně velká a velká plemena psů

Je vhodné převážet zajištěná na zadním sedadle. Vyvarujte se jízdy se psem na volno. Pořiďte speciální postroj, kterým psa připoutáte k bezpečnostnímu pásu. Tyto postroje mají očko pro karabinu, můžete je použít také pro venčení. Nepoužívejte běžný postroj na procházky, není totiž dost pevný a vašeho psa by v případě nutnosti neochránil.

Pro tuto skupinu psů můžete využít také ochranný potah, který se upevní za opěrky hlavy, aby ze sedadla nesklouzl. Má voděodolnou a protiskluzovou úpravu pro větší pohodlí při cestování.

 

 

Příliš velký

Než aby se vešel do kabiny auta? V takovém případě nezbývá, než psa umístit do kufru. Ten musí být v případě převozu zvířete oddělen speciální mříží, která se rozepře mezi podlahou a stropem auta. Do kufru pořiďte nepromokavou deku. V nabídce najdete i takové, kterými lze přetáhnout plastovou hranu nárazníku, aby vám pes drápy nepoškrábal lak při vystupování.

Pokud velkého psa převážíte často, nejbezpečnější je instalace hliníkové klece do kufru. Existuje několik rozměrů nebo je možné ji vyrobit na míru.

 

 

Buďte ohleduplní

Než někam vyrazíte, nechte své zvíře zvyknout si na novou situaci. Seznamte ho s místem, kde bude, dejte mu pamlsek a deku nebo hračku, které zná. Při cestě nezapomeňte psa vyvenčit. S jídlem to přehánět nemusíte, vystresované zvíře by se vám mohlo pozvracet.

 

K venčení za šera nebo tmy vám může přijít vhod reflexní páska, kterou u nás seženete:

Reflexní páska 30 cm - norma CE

Reflexní samonavíjecí páska 44 cm

 

Šťastnou cestu Vám i Vašim čtyřnohým miláčkům.

Dárek k objednávce - PURGATOR TABLETA DO OSTŘIKOVAČŮ

Od dubna 2020 od nás ke každé objednávce nad 1 200 Kč (Vč. DPH) dostanete dárek - oblíbený PURGATOR - tabletu do ostřikovačů s vůni citronu.

Tableta - letní ostřikovač zdarma jako dárek k objednávce nad 1000 Kč.

Milí zákazníci, do konce roku 2019 od nás dostanete při každé objednávce nad 1000 Kč zdarma tabletu - letní ostřikovač zdarma.

TRUCKS

Zdravíme všechny TRUCKS (náklaďáky) a jejich řidiče. Blíží se nám podzim. Co takhle jedinečnou baterii VARTA® Promotive EFB 240Ah. Nejefektivnější baterii všech dob!

https://www.autobaterie-jinocany.cz/varta-promotive-efb/varta-efb-240/

VÝKUP AUTOBATERIÍ (VČETNĚ GELOVÝCH BATERIÍ)

Vykupujeme i staré autobaterie. (včetně gelových baterií)
Autobaterie
Fyzická osoba - 19 Kč/kg.
Firma - 20 Kč/kg. 
Gelové baterie
Fyzická osoba - 20 Kč/kg.
Firma - 21 Kč/kg. 
Vyplatíme Vás hotově, převodem nebo složenkou.

http://www.vykup-jinocany.eu/cs/cenik/autobaterie-akumulatory

Nové autobaterie OPTIMA

Rádi bychom Vám představili nové autobaterie OPTIMA, které jsou špičkou v oblasti startovacích baterií. Jsou bezúdržbové, odolné proti otřesu, velmi výkonné. Vyberte si tu svou.

Nové autodoplňky

Máme pro Vás nové zboží. Vybírejte nové nejen letní autodoplňky praktiké pro Váš vůz.